HISTORIE

Eigenlijk begon het al toen eind jaren 70 Jolevi het bedrijfsvoetbal organiseerde in Vilsteren op het sportveld aan de Gravendijk. Dit was in die jaren een groot succes. Door dit succes is het bestuur van het plaatselijk belang Vilsteren gaan onderzoeken of er in Vilsteren behoefte bestond aan een sportvereniging. Harrie Hulsman en Joop Herbrink van het Plaatselijk Belang probeerden hier structuur in aan te brengen. Zij kregen daarbij al snel hulp van Ria Herbrink, Gerard Jutten en Harrie Hendriks. Dit werd de sportraad genoemd, opgericht 16 juni 1980 (zie foto).

Samen onderzochten ze de mogelijkheden voor handbal, tennis, volleybal en uiteraard voetbal.

Harrie, die zich op voetbal richtte, kreeg daarbij hulp van een enthousiaste Gerda Krieger. Liefhebbers voor de Voetbal konden zich opgeven via een enquête. In het najaar van 1980 kwamen Frits Tijhaar en Jan Koggel (Siegersteeg) Gerda en Harrie versterken. Deze mensen hebben veel vergaderd met het gemeente bestuur Ommen, het Landgoed Vilsteren en de KNVB Zwolle om uiteindelijk op 13 Juli 1981 de Voetbal Vereniging Vilsteren te kunnen oprichten. De voetbalvereniging werd een subvereniging van de Omni-vereniging Vilsteren.

In het voorjaar van 1981 begon de gemeente Ommen met de aanleg van het sportveld aan de Siegersteeg. In september 1981 begon Harrie Hendriks met het trainen van de jeugd en senioren. Deze trainingen werden gegeven op het sportveld aan de Gravendijk. Hier werden lichtmasten en een kleedhokje geplaatst. In de winter werd door de jeugd in het parochiehuis getraind.

In het voorjaar van 1982 werd het bestuur aangevuld met André Hulsman. Spelers uit Vilsteren, die lid waren van de Voetbalverenigingen Ommen en Dalfsen gaven te kennen dat zij met ingang van het nieuwe seizoen 1982/1983 bij de nieuwe voetbalclub Vilsteren zouden gaan spelen. De Dalfsenaren Wim Bremmer, Bart Bergman, Anton Boerdijk en Ben Rientjes maakten ook de overstap naar Voetbal Vereniging Vilsteren.

In september 1982 nam de Voetbal Vereniging Vilsteren deel aan de competitie in de afdeling Zwolle, met 3 senioren elftallen en 4 jeugdteams. Hoofdtrainer werd Harrie van Hessem. Ben Rientjes, Anton v.d. Kolk, Bennie Hendriks, Ron Feijen werden de jeugdtrainers van respectievelijk: A, C, D, E junioren. Dhr. Theo Feijen werd als consul aangesteld, dhr. Marinus Mollink werd terreinmeester. De kleuren van het sporttenue werden geel/zwart met op het shirt het wapen van het Landgoed Vilsteren.

Vanaf dat moment begon de bal te rollen en nu rolt ie tot ieders genoegen nog steeds.

Klik op onderstaande links voor meer informatie van het betreffende seizoen