Vertrouwenspersoon V.V. Vilsteren

Gravendijk 7, 7734 PM Vilsteren
harrie.hendriks@live.nl
Telefoonnummer: 0529458457

WANNEER KUN JE TERECHT BIJ DE VERTROUWENSPERSOON VAN V.V. VILSTEREN?

Als je vragen hebt over of te maken hebt met:

• pesten en gepest worden;

• machtsmisbruik en verbale agressie;

• het gevoel hebben dat je er door je huidskleur, geloof of seksuele voorkeur niet bij hoort;

• grensoverschrijdend gedrag (machtsmisbruik, verbale agressie, ongewenste intimiteiten): de manier waarop je benaderd en/of aangeraakt wordt door een teamlid, trainer of coach of gedrag dat je als onprettig ervaart;

• een vermoeden van grensoverschrijdend gedrag: je denkt dat iemand in jouw directe omgeving hier mee te maken heeft;

• de wijze waarop er met je kind wordt omgegaan binnen de vereniging/het team;

• twijfels bij jezelf of jouw gedrag als trainer en/of coach verstandig is (bijvoorbeeld wel of niet in de kleedkamer zijn als het team onder de douche staat);

• iemand die je direct of indirect beticht van ontoelaatbaar gedrag;

• het beschuldigd worden van eerder genoemd gedrag;

• of je vraag bij de vertrouwenscontactpersonen van v.v. Vilsteren op de juiste plaats is.

Als er sprake is van seksuele intimidatie, dan kun je ook terecht bij het NOC*NSF meldpunt met je vragen, je twijfels of om je verhaal te vertellen. Het NOC*NSF meldpunt is dag en nacht bereikbaar, ook in het weekend en op feestdagen. Het nummer is 0900 – 202 55 90 (€ 0,10 per minuut).

WAT DOET DE VERTROUWENSPERSOON?

Zij luisteren naar je verhaal en helpen je zoeken naar mogelijkheden om de situatie op te lossen. Informatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld. Zij doen niets wat je niet weet.

De vertrouwenspersoon kunnen je helpen bij het indienen van een klacht bij de vereniging, sportbond of politie. Maar gewoon even praten kan ook.

Zij geven voorlichting over ongewenst gedrag, zorgen voor adequate opvang van degene die klachten heeft over ongewenst gedrag, zoeken naar een informele oplossing en staan de melder/beschuldigde terzijde bij het indienen van een formele klacht.

Voor de volledige functieomschrijving van de vertrouwenspersoon kun(t) u/jij contact opnemen met Marinda Hendriks, secretaris V.V. Vilsteren